Tiroid hastalığının 16 bulgusu

Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Fevzi Balkan tiroid hastalığının erken teşhis ve rehabilitasyonu için bulgularını anlattı.

Tiroid bezi insan bedeninde çok ehemmiyetli rol oynar, vücuttaki bir hayli etkinliği hakimiyet eder ve hormonların imalini sağlar. Bu bezin çalışmasının basmakalıp bir biçimde devam ettirememesi neticesinde bir çok bulgu karşımıza çıkar.

Troid Hastalığı Belirtileri

Toplumun takribî üçte birini etkileyen, çok rakamda sistemde ehemmiyetli şikayetlere ve bulgulara neden olan tiroid hastalığının teşhisi kolaydır. Hastalığın geç fark edilmesi veya teşhis edilememesi can sıkan bulgulara neden olabilir.

•    KİLO ALIMI ve KİLO VEREMEME: Hipotiroidi kilo alımına neden olurken hipertiroidi kilo vermeye neden olabilir.

•    BOYUNDA ŞİŞLİK VE AĞRI: Guatr, tiroid nodülünün veya kistinin habercisi olabilir.

•    ÇARPINTI, ELLERDE TİTREME: Tiroidin bezinin fazla çalıştığı hipertiroidi gidişatında olabilir.

•    FAZLA TERLEME: Tiroidin Fazla Çalışması fazla terlemenin ehemmiyetli nedenlerindendir.

•    CİLTTE KALINLAŞMA: Hipotiroidinin bulgusu olabilir.

•    KANSIZLIK: Hipotiroidide genelde eşlik eden anemide bulunur

•    ADALELERDE SEYİRME VE AĞRILAR: Tiroid rahatsızlıkları, adale sızıları ve adale eforsuzluğu yapabilir.

•    SAÇ DÖKÜLMESİ: Tiroid bezinin az veya çok çalışması yapabilir,bazen eşlik eden kaş dökülmeleri de olabilir.

•    TANSİYON YÜKSELMESİ: Tiroid bozukluklarına tansiyon balanssızlığı eşlik edebilir.

•    KABIZLIK: Özelikle tiroid bezinin az çalıştığı gidişatlarda olabilir.

•    ADET BALANSSIZLIKLARI: Tiroid hastalıklarının çoğu adet düensizliği yapabilir, bazen ilk bulgu da olabilir.

•    KISIRLIK: Tiroid hormon balanssızlıkları hamile kalmada güçlüklere neden olur.

•    SES KISIKLIĞI: Tiroid hastalıklarında ses tınısında farklılıklar olabildiği gibi bazen ses kısıklıkları da olabilir.

•    KAŞ DÖKÜLMESİ: Tiroid hastalıkları saç dökülmesi ile birlikte veya bağımsız olarak kaşların dış kısmında dökülmelere neden olabilir.

•    ÖDEM: Tiroidin az çalışması bedende su tutulumunu artırır ve ödem büyür.

•    DUYGUDURUMUNDA FARKLILIKLAR: Tiroid hastalıkları stres, panik hücum ve bunalıma yol açabilmektedir.