Tiroid Hastası Olduğunuzun 6 Gizli İşareti

Hasta olduğumuzda üşüttüğümüzü, grip ya da alerji olduğumuzu düşünürüz.

Bazen tahminlerimizde haklı olsak da bazense vücudumuzdaki belirtilerin ciddi bir hastalığın habercisi olabiliyor.

Tiroid hastalığı belirtilerinin normal hastalıklarla benzer olmasından dolayı birçok insan tiroid ile alakalı hastalıklarından habersiz olarak yaşıyor ve dolayısıyla tedavi olmuyor.

Tiroid bezi boynun ön alt kısmında, nefes borusunun etrafında yer alır ve hormon salgılanmasında yardımcıdır. Ayrıca tiroid bezi, metabolizmayı düzenlediğinden sağlıklı olması vücudumuz açısından çok önemlidir.

Bazen vücudumuzun sinir sistemi tiroid bezlerine saldırır. Bunun sonucunda tiroid bezinden az ya da çok hormon salgılanır ve hastalıkların kapısını aralar.

Tiroid hastalıklarının belirtileri yavaşça ortaya çıkar. Vücudumuzun belirtilerini iyi gözlemlememiz ve gereken tedaviyi almamız çok önemlidir. İşte tiroid hastalığına sahip olabileceğinizin 6 işareti:

1. Konsantrasyon bozukluğu

Tiroid hastalığının en erken belirtisi konsantrasyon bozukluğudur. Başta sadece konsantre sorunu yaşarken hastalık ilerledikçe hafızanızın zarar görmesine neden olur.

2. Yorgunluk veya halsiz hissetme

Yorgun veya güçsüz hissetmenizin ardında birçok neden yatıyor olabilir. Uzun ve yeterli uyuduğunuz halde hala yorgun ve güçsüz hissediyorsanız, tiroid bezleriniz düzgün çalışmıyor olabilir.

3. Aşırı üşüme

Tiroid bezinizin düzgün çalışmadığının bir diğer göstergesi de vücut ısınızın hep düşük olmasıdır. Vücut ısınız sürekli düşük olduğunda çok üşürsünüz, elleriniz ve ayaklarınız ısınmaz ve soğuk soğuk terlersiniz.

4. Depresyon

Tiroid sorunları ayrıca ruh halinizi de etkiler. Ruh haliniz çabuk değişir, çabuk üzülürsünüz ve birden depresif hissetmeye başlarsınız.

5. Kilo alma

Yediklerinize dikkat etmenize ve sürekli spor yapmanıza rağmen hala kilo alıyorsanız, tiroid beziniz düzgün çalışmıyor demektir. Ayrıca tiroid bezi alakalı rahatsızlıklar sonucunda midenizde sürekli bir şişiklik hissedersiniz.

6. Kuru cilt ve saç

Sürekli kaşınıyor musunuz? Saçlarınız kuru ve yıpranmış mı? Sık sık saçlarınız dökülüyor mu? Sizde muhtemelen tiroid yetmezliği var ve tiroid beziniz yeterince hormon salgılayamıyor demektir.

Belirtilerin birçoğuna sahip olsanız dahi, bu kesin bir şekilde tiroid rahatsızlığına sahip olduğunuz anlamına gelmez. En iyi bir doktora görünmenizdir. Tiroid rahatsızlığınız varsa da derhal tedaviye başlanmalıdır.

Tiroid bezi ve tiroid rahatsızlığıyla ilgili arkadaşlarınızı bilinçlendirmek için yazıyı paylaşmayı ihmal etmeyin.

“Tiroid Hastası Olduğunuzun 6 Gizli İşareti” üzerine 8 yorum.

1. Hanife hanim troidler için en guzeli endokrin bölümüne gitmek cok daha kapsamli bakiyorlar. Eger gideceginiz hastanede endokrin yoksa dahiliye ye gidin ama önceliginiz endokrin olsun mutlaka.
      Sağlıklı günler dilerim, gecmis olsun

1. oof tiroid hastasıyım malesef 32 yaşındayım 3 oğlum var 14 yıldır hipotiroid ve insulin direncimvar ilaç kulanıyorum iyot alıyorum kilom 95 çok mutsuzum

1. Menüse Hanım yemeklerden 15 dk once bir tutam dereotu yeyin. sabah ogle aksam 2 ay duzenli kullanıldıgında faydasini gorursunuz. Dereotu tiroitin calismasini dengeliyor

2. Ben de 10 yıldır levotiron 100 mcg kullanıyordum. Tekrar doz ayarlaması yapıldı ve günlük 150 mcg ilaç alıyorum. Kahvaltıdan yarim saat önce, açken ilacımızı içmeliyiz. Bu şikâyetler tamamen ortadan kalkmıyor, sadece biraz hafifliyor. Allah yardımcımız olsun