Tiroid Hastası Olduğunuzun 6 Saklı İşareti

Hastalandığımızda üşüttüğümüzü, grip ya da alerji olduğumuzu düşünürüz.

Bazen hipotezlerimizde haklı olsak da bazense bedenimizdeki bulguların ciddi bir hastalığın habercisi olabiliyor.

Tiroid hastalığı bulgularının bayağı hastalıklarla eş olmasından dolayı bir hayli insan tiroid ile ilgili hastalıklarından habersiz olarak yaşıyor ve dolayısıyla rehabilitasyon olmuyor.

Tiroid bezi boynun ön alt kısmında, soluk borusunun çevresinde yer alır ve hormon salgılanmasında dayanakçıdır. Ayrıca tiroid bezi, metabolizmayı tertip ettiğinden sıhhatli olması bedenimiz açısından çok ehemmiyetlidir.

Bazen bedenimizin asap sistemi tiroid bezlerine saldırır. Bunun neticesinde tiroid bezinden az ya da çok hormon salgılanır ve hastalıkların kapısını aralar.

Tiroid hastalıklarının bulguları usulca ortaya çıkar. Bedenimizin bulgularını iyi gözlemlememiz ve gereken rehabilitasyonu almamız çok ehemmiyetlidir. İşte tiroid hastalığına sahip olabileceğinizin 6 işareti:

1. Konsantrasyon bozukluğu

Tiroid hastalığının en erken bulgusu konsantrasyon bozukluğudur. Başta yalnızca konsantre meseleyi yaşarken hastalık ilerledikçe belleğinizin hasar görmesine neden olur.

2. Bitkinlik veya halsiz hissetme

Bitkin veya eforsuz sezmenizin arkasında bir hayli neden uyuyor olabilir. Uzun ve yeterli yattığınız halde hala bitkin ve eforsuz seziyorsanız, tiroid bezleriniz muntazam çalışmıyor olabilir.

3. Fazla üşüme

Tiroid bezinizin muntazam çalışmadığının bir öteki göstergesi de beden ısınızın hep düşük olmasıdır. Beden ısınız kesintisiz düşük olduğunda çok üşürsünüz, elleriniz ve ayaklarınız ısınmaz ve soğuk soğuk terlersiniz.

4. Depresyon

Tiroid meseleleri ayrıca ruh halinizi de tesirler. Ruh haliniz ivedi değişir, ivedi üzülürsünüz ve birden depresif sezmeye başlarsınız.

5. Kilo alma

Yediklerinize dikkat etmenize ve kesintisiz spor yapmanıza karşın hala kilo alıyorsanız, tiroid beziniz muntazam çalışmıyor demektir. Ayrıca tiroid bezi ilgili rahatsızlıklar neticesinde midenizde kesintisiz bir şişiklik hissedersiniz.

6. Kuru cilt ve saç

Kesintisiz kaşınıyor musunuz? Saçlarınız kuru ve eskimiş mi? Sık sık saçlarınız dökülüyor mu? Sizde muhtemelen tiroid yetmezliği var ve tiroid beziniz yeterince hormon salgılayamıyor demektir.

Bulguların bir haylisine sahip olsanız bile, bu kesin bir biçimde tiroid rahatsızlığına sahip olduğunuz anlamına gelmez. En iyi bir hekime görünmenizdir. Tiroid rahatsızlığınız varsa da şipşak rehabilitasyona başlanmalıdır.

Tiroid bezi ve tiroid rahatsızlığıyla alakalı dostlarınızı bilinçlendirmek için yazıyı paylaşmayı bakımsızlık etmeyin.

“Tiroid Hastası Olduğunuzun 6 Saklı İşareti” üzerine 8 yorum.

1. Hanife hanim troidler için en guzeli endokrin bölümüne gitmek cok daha kapsamli bakiyorlar. Eger gideceginiz hastanede endokrin yoksa dahiliye ye gidin ama önceliginiz endokrin olsun mutlaka.
      Sağlıklı günler dilerim, gecmis olsun

1. oof tiroid hastasıyım malesef 32 yaşındayım 3 oğlum var 14 yıldır hipotiroid ve insulin direncimvar ilaç kulanıyorum iyot alıyorum kilom 95 çok mutsuzum

1. Menüse Hanım yemeklerden 15 dk once bir tutam dereotu yeyin. sabah ogle aksam 2 ay duzenli kullanıldıgında faydasini gorursunuz. Dereotu tiroitin calismasini dengeliyor

2. Ben de 10 yıldır levotiron 100 mcg kullanıyordum. Tekrar doz ayarlaması yapıldı ve günlük 150 mcg ilaç alıyorum. Kahvaltıdan yarim saat önce, açken ilacımızı içmeliyiz. Bu şikâyetler tamamen ortadan kalkmıyor, sadece biraz hafifliyor. Allah yardımcımız olsun