Narenciyenin Mücevheri Şeker Hastalarına Şifa Oluyor

Yurttaşlar arasında ‘narenciyenin mücevheri’, ‘altın portakal’ olarak da adlandırılan kamkat meyvesi Bilecikli yurttaşların alakasını toplarken, günde 1 tane harcamanın kandaki şeker oranını dengelediği belirtiliyor.

Genellikle bahçelerde peyzaj emelli kullanılan narenciyenin en minik meyvesi kamkat sezonu başladı.

Pazarda kilosu 30 TL’den satılan kamkat, fideciler ise; ağacın büyüklüğüne göre maliyeti değişiyor.

Kamkat ağacı satıcısı maliyeti boylarına göre değiştiğini ve en miniği 30 TL’den başlayarak, en büyüğü 100 TL kadar çıktığı söyledi.

Bu meyveyi genelde şeker hastalarının seçim ettiğinin laflarına ilave eden Koç, “Bu meyvenin bereketi say say bitmez. Ağacının boyu 1 buçuk metreye kadar çıkıyor.

Kamkat kabuğu ile yenilen bir meyve ve içerisinde bir hayli meyvenin yanı sıra muz araması bile var.

Bazı kamkat ağaçlarını istek üzerine getiriyoruz. Maliyeti düşük olanlar ise; her hafta bulunuyor.

Bu tip büyük ağaçlar istek üzerine, sipariş üzerine getiriyoruz. Satışlar çok iyi hoş gidiyor, alaka arz çok” dedi.

“ÇOĞU HASTALIĞA İYİ GELİYOR”

Kamkat ağacı satıcısı Ertan Koç, bu meyvenin çoğu hastalığı iyi geldiğini iddia ederek, “Kamkatta bolca bulunan C vitamini desteği sayesinde yaraların süratle iyileşmesine takviyeci olur.

Cilt sıhhatini yardımlar ve aynı zamanda şeker hastalığına da çok iyi geliyor. Konutta şeker hastası olan insanlar günde bundan bir tane yediği zaman şekerini dengeliyor” dedi.

Öte yandan Koç, kamkat fidelerinin Hatay, Antalya, Mersin’den geldiğini söyleyerek, meyvenin yapımı için sıcak abuhavayı sevdiğine sözlerine ilave etti.