Bedeniniz Size İhtar Veriyor Gluten Duyarlılığınız Olduğunun 9 Bulgusu

Gluten duyarlılığı bedende kronik zarara neden olduğu için saklı katil olarak da tanınıyor. Çoğu birey böyle bir meseleyi olduğunu dahi öğrenmiyor.

Gluten duyarlılığına sahip olduğunuzun en besbelli 9 işaretini sizlerle paylaşmak istedik.

Gluten duyarlılığı nedir?

Çölyak hastalığı olarak da öğrenilen glüten duyarlılığı bedeninizin gluten proteini meseleyi olduğunun bir delilidir.

Beden bazı yiyecekleri sıhhatli bir biçimde hazmedemediği için ince bağırsakta iltihaplanma oluşur.

Pazarlama stratejiyi olabilir mi?

Gün geçtikçe gluten duyarlılığı olan insanların rakamı çoğalıyor. Yiyecek sektörü de bunu iyi takip ederek daha fazla glutensiz mahsul piyasaya sürüyor.

Gluten duyarlılığı asıl bir rahatsızlık. MindBodyGreen’den aktarılanlara göre bazıları duyarlılığı olmadığı halde glutensiz yiyeceklere yönelerek fazladan para harcıyorlarmış.

İlerleyen yıllarda glutensiz ürünlerin sayısında azalma bekleniyor.

Gluten duyarlılığınız olduğunun 9 işareti:

1- Sindirim sistemi bozuklukları

Gluten duyarlılığının en yaygın belirtileri arasında ishal, kabızlık ve mide şişkinliği var.

Elbette bunlar başka hastalıkların da belirtisi olabilir. Hatta gluten duyarlılığı bazen hassas bağırsak sendromuyla karıştırılabiliyor. İstatistiklere göre dünya popülasyonunun %10 ile %15’i arasındaki bir kesimde hassas bağırsak sendromu varmış. Doğru teşhis oldukça önemli.

2- Sebepsiz şekilde kilo alma/verme

Gluten duyarlılığı kilo almanıza da kilo vermenize de sebep olabilir.

Bunun nedenleri arasında metabolik bozukluk ve inflamasyon da var.

3- Sebepsiz baş ağrıları

Gluten duyarlılığı olan insanların daha fazla başlarının ağrıdığını biliyor muydunuz?

Gluten içeren yiyecekleri tükettikten 30-60 dakika sonra hemen başları ağrır. Çözüm ise gluten içermeyen yiyeceklere yönelmek.

4- Hormonal hastalıklar

Gluten duyarlılığı ile hormonal hastalıklar arasında direk bir bağlantı var. Düzensiz adet, adet öncesi sendromu ve uyku bozuklukları bunların bazı göstergeleri.

Nedeni gluten duyarlılığıysa ergenlik, hamilelik ve menopoz süresince işler daha da ciddileşebiliyor.

5- Merkezi sinir sisteminde anormallikler

Gluten duyarlılığı, inflamasyon ve irritabl bağırsak sendromuna da neden olur. Bunun sonucunda hastalarda konsantrasyon bozuklukları, depresyon, anksiyete, uykusuzluk ve yorgunluk gözlemlenebilir. Gluten duyarlılığına sahip hastalar sık sık konsantrasyonlarının bozuk olduğundan şikayet ederler.

Hastaların bir diğer şikayetçi olduğu konu ise migren.

Migrenin, gluten duyarlılığı kaynaklı olduğunu anlamanın basit yolu baş ağrısından önce glutenli yiyecek tüketip tüketmediğinizdir.

6- Cilt ve tırnak bozuklukları

Ciltteki sorunların gluten duyarlılığı ile direk bağlantısı vardır. Ellerinizde, göğsünüzde, suratınızda, kalçanızda, dirseğinizde ve alnınızın saç hizasında kaşıntılar oluyor mu?

Bunlar egzama ve sedef hastalığı belirtisi olabileceği gibi çölyak hastalığı olarak da bilinen gluten duyarlılığı belirtileri de olabilir.

Bir diğer belirti de kırılgan ve zayıf tırnaklardır.

Glutensiz yiyecekler tüketerek bu belirtilerden kurtulmak mümkün.

7- Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu

Gluten duyarlılığının bir diğer belirtisi de dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğudur.

8- Sıhhatsiz dişler

Gluten duyarlılığı olan insanların bağırsakları zorunlu mineralleri hazmedemediği için dişlerinde mesele oluşur. Beden kalsiyum da alamadığı için dişler sıhhatli bir biçimde büyüyemez.

Dişlerinize iyi baktığınız halde dişlerinizin sıhhatsiz olduğunu düşünüyorsanız gluten duyarlılığınız olabilir.

9- Demir noksanlığı

Bağırsaklar, yeterli oranda demiri de hazmedemediği için gluten duyarlılığı olan insanlarda demir noksanlığı görülür.

Rehabilitasyon edilmeyen gluten duyarlılığına sahip çocuk ve erişkinlerde demir ve vitamin noksanlığı görülür.

Rehabilitasyonu var mı?

Öncelikle bazı bulgular sizde var diye hemen gluten duyarlılığınız olduğunu düşünmeyin. Hekiminizin yapacağı kan testi veya gastroskopi ile hastalığın teşhisi koyulabilir.

Testten hemen evvel glutenli şeyler harcamalısınız. Böylece teşhis doğru koyulabilir.

2- Yaşamınızdan şunları çıkarın:

• Buğday
  • Çavdar
  • Bulgur
  • Un

Yukarıyadakilerden hangileri sizde var?

İnsanların gluten duyarlılığı hakkında bilinçlenmeleri için paylaşın.