Bitkinliğin 7 Tıbbi Sebebi

Drsaglik , Bitkinliğin başlıca semptomlarını kapsayan hastalıkların bir listesini hazırladı. Okuyun ve sıhhatli kalın!

Demir noksanlığı

Demir noksanlığı kansızlık, hemoglobin imalinde bir eksilme olduğu ile alakalıdır. Hücreler yeterli oksijen almıyor ve bu da kalıcı bitkinliğe neden oluyor.

Öteki semptomlar

• Garip bir şey yemek tutkusu çoğunlukla buz, bazen leke veya nişasta;
  • Devamlı soğuk eller veya ayaklar;
  • Göğüste rahatsızlık, soluk darlığı;
  • Soluk cilt,
  • Acı veya şişmiş dil.

İlk evrelerde, yemeklerinizde demir açısından zengin besinlerin ölçüsünü artırarak vaziyeti düzenleyebilirsiniz. Demir içerikli yiyecekler, istiridye, et, et çeşitleri ve baklagillerdir

B12 Vitamini noksanlığı

Bitkinlik, B12 vitamini yetersizliğinin ilk bulgularından biridir. Bu element sadece hayvansal orijinli mahsullerde bulunur, bu sebeple vejetaryenler tehlike altında olanlar listesinde ilk sırayı alır.

Öteki semptomlar:

• Makûs ruh hali, sızlanma, evham;
  • Bulanık görme, alışılmadık gölgelerin görünümü;
  • Soluk veya sarımtırak cilt,
  • Tembellik, karınkanlık, uzuvlarda yanma.

B12 vitamini yetersizliğinde beslenme farklılıkları ve ancak eti gerçekten emin bir müddet harcamadığınızda misalin perhiz yapmanız gidişatında ortaya çıkar. Öteki tüm olaylarda, hekim tarafından verilecek doğru ölçüde sentetik analog almanız ile giderilir.

Tiroid problemleri

Düşük faal bir tiroid hipotiroidizm, tiroid hormonlarının noksanlığı bitkinliğin eşlik ettiği bir hastalıktır.

Öteki semptomlar:

• Kabarık surat ve göz kapakları, bacaklarda şişme daha seyrek olarak;
  • Soğuk algınlığına duyarlılığın çoğalışı;
  • Sızı, adale ve eklemlerde rahatsızlık;
  • Çatallı ses;
  • Kuru cilt, ince saçlar veya saç dökülmesi.

Bu gidişat, sentetik hormonların alınmasıyla düzeltilebilir.

Bağırsak hastalıkları

Bağırsak disfonksiyonu ile bağırsağın içerisindeki hasarlı bakterilerin ölçüyü büyük oranda çoğalır. Bu mikroorganizmalar can verdiğinde asap sistemini negatif güzergahta etkileyen bitkinliğe neden olan bir zehirli maddeyi salgılarlar.

• Fazla gaz, karın sızısı;
  • Ağızda güzel olmayan bir lezzet;
  • Dilde beyaz kaplama;
  • Mide bulantısı.

Tedavi, hangi hastalığın disbacteriosis, irritabl bağırsak belirtiyi olabileceği bağırsağın klasik işlevselliğini ihlal ettiğine bağlıdır.

Adrenal bitkinlik

Adrenal bitkinlik kandaki adrenalinin fazla olmasıdır. Bu hormon stresli vaziyetlerde üretilir ve minik dozlarda olduğunda verimlidir, ancak aşırılığı ufalamış ve çok bitkin hissettirir.

• Düşük kan tazyiki;
  • Beden sızıları;
  • Söylenemeyen kilo kaybı;
  • Saç dökülmesi, cilt koyulaşması.

Adrenalin patlamaları makûs idrak edilmez. Ancak stresli vaziyetlerle daha iyi başa çıkmanıza destekçi olan şeyler vardır: Hoş bir uyku, balanslı bir perhiz, dışarıda yürümek, spor.

Karaciğer hastalıkları

Yorgunluğunda eşlik ettiği en yaygın karaciğer hastalıkları hepatit A ve B’dir. Bitkinlik, safra çıkışının ihlal edilmiş bir akışı, safra yollarının cerahati veya karaciğer sirozu bulguları olabilir.

Öteki semptomlar:

• Sağ taraftaki kaburgaların altında sızı;
  • Sarımsı cilt;
  • Hafif ateş;
  • Mide bulantısı, makûs iştah

Bu vaziyette, özel ilaçlar ve hatta bazı vaziyetlerde cerrahi alınması zorunludur.

Kronik dehidrasyon

Dehidrasyon Bedeninizin, aldığınız akışkan ölçüsünden daha aşırısını kaybetmesine denir. Kronik dehidrasyon, akut dehidrasyon kadar sarih değildir, bu surattan çoğu zaman bu gözümüzden kaçabiliyor.Bu bitkinlik de dahil olmak üzere bir hayli problemi birliktesi getirir.

Öteki semptomlar:

• Tatlı bir şey yemeye aralıksız bir istek;
  • Uykuya dalmak, yüzeysel uyku eforlukları;
  • Baş dönmesi, baş sızısı;
  • Ağız kuruluğu, güzel olmayan koku.

Dehidratasyon için bedeninizi test etmek için iki parmağınızla bilek dış tarafındaki cildi sıkın, yarım santimetreye kadar çekin ve vazgeçin. Cilt tamamen pürüzsüz olmalı ve 1-2 saniye içinde orijinal haline dönmelidir.

Kronik dehidrasyondan, harcanan akışkan ölçüsünü artırarak 1.5 ila 2.5 litreye 50 ila 67 fl.oz ağırlığınıza bağlı olarak kurtulabilirsiniz.