Zerdeçal Kökü Şeker Hastalığını Önlemekte Süper Tesirli

Dünyanın en büyük şeker hastalığı derneklerinden biri olan Amerika Diyabet Derneği’nin zerdeçal kökü hakkında bir araştırma gerçekleştirmiştir.

Araştırmanın hakikat nedeni zerdeçal kökünün içinde bulunan, ve ona altınsı rengini veren, kurkumin maddesinin; prediyabet bir cemiyette Tip 2 diyabet mellitus T2DM olmalarını geciktirmekte olan tesirini incelemekti. 9 ay süresince zerdeçal kökü özü uygulamasa, prediyabet hastalarının diyabet hastası olmalarını 100%e kadar engellemiştir[1].

Araştırmada prediyabet olan 240 bireye 9 ay süresince gelişigüzel olarak 250mg kurkumin veya plasebo kapsülü verilmiştir. Ne hekimler ne de hastalar kurkumin veya plasebo alanları bilmemektedirler.

Tip 2 diyabet ilerlemesi birkaç karakteristik özellikleri ölçerek tanımlanmıştır. Bunlardan kimileri; β-hücreleri olarak öğrenilen insülin üreten hücrelerdeki farklılıklar, hücrelerin insülin mukavemeti, ve cerahatleşmeyi önleyen ve glikoz seviyelerinin ayarında vazife goren adiponektin alçak verilen sitokin. Bu ölcüler 9 ay süresince hastalarda 4 kere yapılmıştır: ilk ayda , 3 ay sonra, 6 ay sonra, ve 9 ay sonra olmak üzere.

9 ay sonra plasebo kapsülü alanlar grubunun 16.4%’ü T2DM ile teşhis edilmiştir. Kurkumin ile rehabilitasyon edilen grupta ise T2DM ile teşhis edilmemiştir. Bunun üzerine kurkumin ile rehabilitasyon edilen grubun kan kıymetleri genel olarak daha yerinde görülmüştür. Kurkumin ile rehabilitasyon edilenlerde β-hücreleri daha iyi işlemekte olup , ve daha yüksek adiponektin seviyesi görülmüştür.

Hasılı 9 aylık bir kurkumin rehabilitasyonu prediyabet bir cemiyette T2DM geliştirme oranında ehemmiyetli düşüşlere yol açmıştır. Ayrıca β-hücrelerin genel olarak daha iyi işlemelerini sağlamış olup yan tesirleri de sıfırdır.

TÜRKİYE’DE ŞEKER HASTALIĞI ORANI ÇOK YÜKSEK

Uluslararası Diyabet Federasyonu’na göre Türkiye’de 20-79 yaş aralığı için diyabet oranı 12,5% dir[2]. Prof. Dr. İlhan Satman’a göre bu sayı 16.5% a erişmiş vaziyettedir. Rastgelesi doğru olursa olsun kesin olan şeker hastalığı Türkiye’de oldukça yüksek sayılara ulaşmıştır.

Kurkumin zerdeçal kökü tozunun 3-4%’şandan oluşmaktadır. Zerdeçal hem ucuz, hem yan tesirsiz ve tehlikesiz, hemde natüreldir. Endüstriyel diyabet ilaçlarının vefata kadar götüren yan tesirlerine bakacak olursak, zerdeçal kökü muhteşem bir seçenek oluşturmaktadır.

Ayrıca zerdeçalın ve kurkumin maddesinin 600’den fazla potansiyel sıhhat bereketleri belgelenmiştir.

Batı tıp sistemi tamamen kâr üzerine heyeti olduğu için şifalı nebatlar görmezden geliniyor, o surattan bu buluntuları sağlık kurumularımızda ve hekimlerimizin ellerinle uygulandığını görmek istiyoruz demek saflık olur.

“Zerdeçal Kökü Şeker Hastalığını Önlemekte Süper Tesirli” üzerine 7 yorum.

1. Peki biz şeker hastaları nasıl kullanacak miktarı her gün mü alıcam miktar önemli. Bizi bilgilendirirmisiniz